Dringende hulp van de huisarts buiten kantoortijden?
Bel direct 0900-5009000
Bezoek huisartsenpost Oost-Achterhoek
Huisartsenzorg

HuisartsenOrganisatie Oost-GelderlandHuisartsenZorg Oost-Achterhoek is onderdeel van HuisartsenOrganisatie Oost-Gelderland

Veel gestelde vragen over de huisartsenpost

Uw gezondheid is onze zorg, elke dag weer.

Hoe verloopt het contact met de huisartsenpost?

Als u de huisartsenpost belt, krijgt u een speciaal opgeleide doktersassistente of verpleegkundige aan de lijn, de triage-assistent. Als u belt of de huisartsenpost bezoekt, heeft u de volgende gegevens nodig van uzelf of van degene voor wie u belt:

  • naam, adres, telefoonnummer en geboortedatum;
  • geldig legitimatiebewijs en burgerservicenummer;
  • naam van de eigen huisarts;
  • het medicijngebruik;
  • gegevens van de zorgverzekering.

Als u belt voor iemand anders, kan het nodig zijn met de patiënt zelf te overleggen. Zorg er daarom voor dat u bij hem of haar in de buurt bent wanneer u belt.

De triage-assistent stelt u een aantal vragen en beoordeelt de situatie. Afhankelijk van de ernst van de situatie kiest zij vervolgens een van de onderstaande mogelijkheden.

  • U krijgt meteen een telefonisch advies.
  • U wordt doorverbonden met de dienstdoende huisarts of deze belt u terug.
  • U krijgt een afspraak voor een consult op de huisartsenpost. U moet zelf voor vervoer zorgen.
  • U krijgt een afspraak voor een visite bij u thuis. Dit gebeurt alleen als u om medische redenen niet naar de huisartsenpost kunt komen.
  • Er volgt direct een spoedvisite door een huisarts of de ambulance.

Afspraak

Als de triage-assistent een afspraak met u maakt, meldt u zich op de afgesproken tijd bij de receptie op de spoedpost. Als uw persoonsgegevens zijn gecontroleerd, kunt u plaatsnemen in de wachtruimte. Zodra u aan de beurt bent, wordt u in een van de behandelkamers geholpen door de triage-assistent of een dienstdoende huisarts. In de meeste gevallen kan dat ter plekke. Als het nodig is, verwijst de huisarts u door naar de spoedeisende hulp van het ziekenhuis.

Veel gestelde vragen

Aan de rechterkant ziet u een aantal veel gestelde vragen over de huisartsenpost. Staat uw vraag er niet bij? Vul dan het onderstaande formulier in.

Stel een vraag

U kunt dit formulier gebruiken als u een algemene vraag heeft over de huisartsenpost. Het is niet bedoeld voor medisch inhoudelijke vragen. Daarvoor belt u met uw eigen huisarts of, buiten kantoortijden, met de huisartsenpost via 0900 – 500 9000.