Veel gestelde vragen over de Spoedpost Huisartsen
Uw gezondheid is onze zorg, elke dag weer.
Hoe verloopt het contact met de Spoedpost Huisartsen?
Als u de spoedpost belt, krijgt u een speciaal opgeleide doktersassistente of verpleegkundige aan de lijn, de triagist. Als u belt of de Spoedpost Huisartsen bezoekt, heeft u de volgende gegevens nodig van uzelf of van degene voor wie u belt:
- naam, adres, telefoonnummer en geboortedatum;
- geldig legitimatiebewijs en burgerservicenummer;
- naam van de eigen huisarts;
- het medicijngebruik;
- gegevens van de zorgverzekering.
Als u belt voor iemand anders, kan het nodig zijn met de patiënt zelf te overleggen. Zorg er daarom voor dat u bij hem of haar in de buurt bent wanneer u belt.
De triagist stelt u een aantal vragen en beoordeelt de situatie. Afhankelijk van de ernst van de situatie kiest hij/zij vervolgens een van de onderstaande mogelijkheden.
- U krijgt meteen een telefonisch advies.
- U wordt doorverbonden met de dienstdoende huisarts of deze belt u terug.
- U krijgt een afspraak voor een consult op de Spoedpost. U moet zelf voor vervoer zorgen.
- U krijgt een afspraak voor een visite bij u thuis. Dit gebeurt alleen als u om medische redenen niet naar de Spoedpost Huisartsen kunt komen.
- Er volgt direct een spoedvisite door een huisarts of de ambulance.
Afspraak
Als de triagist een afspraak met u maakt, meldt u zich op de afgesproken tijd bij de receptie op de Spoedpost Huisartsen. Als uw persoonsgegevens zijn gecontroleerd, kunt u plaatsnemen in de wachtruimte. Zodra u aan de beurt bent, wordt u in een van de behandelkamers geholpen door de triagist of een dienstdoende huisarts. In de meeste gevallen kan dat ter plekke. Als het nodig is, verwijst de huisarts u door naar de spoedeisende hulp van het ziekenhuis.
Veel gestelde vragen
Aan de rechterkant ziet u een aantal veel gestelde vragen over de Spoedpost Huisartsen. Staat uw vraag er niet bij? Vul dan het onderstaande formulier in.
Stel een vraag
U kunt dit formulier gebruiken als u een algemene vraag heeft over de Spoedpost Huisartsen. Het is niet bedoeld voor medisch inhoudelijke vragen. Daarvoor belt u met uw eigen huisarts of, buiten kantoortijden, met de Spoedpost Huisartsen via 085 0791112.